Przewodnik dla początkujących po marketingu na Instagramie

Jeśli chodzi o kanały marketingowe w mediach społecznościowych, Instagram jest od jakiegoś czasu jednym z głównych graczy. I to jest szczególnie prawdziwe dla firm ecommerce, które mają dostęp do wizualnie skoncentrowanej platformy z entuzjastycznymi zwolennikami i wysokim zaangażowaniem. W ciągu ostatnich kilku lat, Instagram rozwijał się i ewoluował w tempie podobnym do Facebooka, przyjmując nowe funkcje w błyskawicznym tempie i stając się jeszcze bardziej wartościowy zarówno dla sprzedawców, jak i użytkowników.

W tym przewodniku dla początkujących przedstawimy wszystkie podstawy marketingu na Instagramie, w tym jak zoptymalizować swój profil, jak tworzyć przyciągające wzrok treści, jak uzyskać lepsze wyniki zarówno z treścią kanału, jak i Stories, oraz jak oceniać swoje postępy na platformie.

Dlaczego warto używać Instagrama do marketingu?

Instagram jest podstawą kampanii marketingowych wielu małych firm. I nie bez powodu. Ma dużą i zróżnicowaną publiczność z ponad miliardem miesięcznych aktywnych użytkowników i 500 milionów codziennych użytkowników na Instagram Stories, którzy są szczęśliwi, aby angażować się z markami, co skutkuje wysokim ogólnym zaangażowaniem.

Badania i studia przypadków jasno wykazały te korzyści, stwierdzając, że mogą one przekładać się bezpośrednio na sprzedaż i leady.

Prawie 11% użytkowników mediów społecznościowych dokonuje zakupów na Instagramie
130 milionów osób miesięcznie korzysta z postów na Instagram Shopping.
Ludzie używają Instagrama na wcześniejszych etapach cyklu zakupowego, z 81% używających platformy mediów społecznościowych do badania produktów i usług.
80% użytkowników Instagrama śledzi co najmniej jeden profil biznesowy, a 72% użytkowników twierdzi, że kupiło produkt, który zobaczyło na platformie.
Około 62% osób twierdzi, że bardziej zainteresowało się marką lub produktem po obejrzeniu go w Instagram Story.

Przeczytaj  https://techpolska.pl/jak-zalozyc-drugie-konto-na-instagramie/ i nie ograniczaj się już tylko do jednego konta. 

Warto również zwrócić uwagę na ciągłe wysiłki Instagrama, aby objąć handel.

Reklamy na Instagramie osiągają doskonałe wyniki i oferują wysokie zaangażowanie. Zakupy na Instagramie usprawniają proces sprzedaży na Instagramie. Profile biznesowe z ponad 10.000 obserwatorów Instagrama mogą dodawać linki Swipe Up do Instagram Stories, aby kierować ruch bezpośrednio do swojej witryny, co w innym przypadku było trudne do zrobienia na platformie. Instagram stale się rozwija, dzięki czemu staje się coraz bardziej wartościowy dla handlowców i firm ecommerce, zwłaszcza jeśli mają produkty o silnej atrakcyjności wizualnej. Najlepsza część? Algorytm Instagrama pokazuje Twoje treści ludziom na podstawie ich zainteresowań i zachowań w aplikacji. Ułatwia to dotarcie do osób, które prawdopodobnie zaangażują się w Twoją markę i uzyskają więcej wyników z Twoich działań marketingowych na Instagramie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here