Zastanawiasz się nad podjęciem współpracy z firmą zajmującą się pozycjonowaniem stron? Zależy Ci na rozwoju widoczności Twojej strony internetowej w Google, ale nawet nie wiesz jak dobrze wybrać agencję Seo? W tym artykule podpowiadamy o co warto pytać tego typu firmy jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.
Decyzja o podjęciu pozycjonowania strony może znacząco zaważyć na jej funkcjonowaniu. W ostatnich latach, a zwłaszcza w dobie pandemii jeszcze więcej osób korzystało z internetu w celu wyszukiwania najróżniejszych produktów oraz lokalnych usług. Dla niektórych firm dobra widoczność w internecie to prawdziwe być albo nie być. Problem w zdecydowaniu się na tego typu usługi bywa niestety taki, że zazwyczaj właściciele firm mają niewielką wiedzę dotyczącą reklamy w internecie. Jak nietrudno się domyślić osoby, które nie mają doświadczenia w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarce Google łatwo jest naciągnąć lub wręcz oszukać. Tak, niestety na rynku usług seo jest wiele nieuczciwych firm, którym zależy tylko na osiągnięciu jak najlepszych zysków finansowych. Oczywiście nie ma w tym nic złego, że ktoś dba o swój biznes, ale problem jest wtedy, gdy robi to nawijając niedoświadczonym osobom przysłowiowy makaron na uszy… Zanim zatem rozpoczniemy rozmowy na temat pozycjonowania z agencją seo, co do której nie mamy sprawdzonych, rzetelnych informacji o sposobie działania, warto zdobyć nieco wiedzy na temat tego typu usług.
Agencje Seo – na czym polega ich praca?
Podstawową sprawą, którą należy wiedzieć zastanawiając się nad kwestią pozycjonowania w Google, to że chodzi o to, aby na pozycjonowaną stronę trafiali ludzie, którzy znajdą ją w wyszukiwarce Google. I oczywiście celem pozycjonowania jest, aby byli to internauci szukający oferowanych przez Ciebie usług lub produktów. Niby proste stwierdzenie, ale w praktyce niekoniecznie łatwe do osiągnięcia. Negocjując warunki umowy z firmą pozycjonującą należy zatem kłaść nacisk na efekt w postaci realnego ruchu na stronie, a nie pozycji w Google na różne frazy. Oczywiście warunkiem pozyskiwania ruchu jest wyświetlanie się strony wysoko na różne hasła, ale muszą to być słowa, które faktycznie są wpisywane przez internautów. Dlatego najlepiej jest podczas rozmów z przedstawicielem firmy pozycjonującej spytać jakie frazy będą chcieli pozycjonować i jaki jest ich potencjał – czyli jak wielu internautów wpisuje tego typu sformułowania w Google w ciągu miesiąca i roku. Te dane jak najbardziej są do ‘wyciągnięcia’ – agencje seo dysponują tego typu specjalistycznymi narzędziami. Zdobycie topowych pozycji w Google na hasła, które mają miesięcznie tysiące wyszukiwań po prostu musi się przełożyć na odwiedziny na Twojej stronie firmowej.
Kolejną sprawą, którą warto ustalić jeszcze przed podpisaniem umowy o pozycjonowanie jest kwestia pozyskiwanych odnośników do strony. To właśnie zdobywane systematycznie odnośniki do pozycjonowanej strony skutkują jej zwiększeniem w rankingu Google. Odsyłacze do strony jak nietrudno się domyśleć mogą być bardzo różnej jakości oraz rozmaitej ilości. Wiele dużych firm pozycjonujących w swoich działaniach zakłada korzystanie niemal tylko i wyłącznie ze swoich własnych stron. Po rozwiązaniu umowy o pozycjonowanie, takie linki często są zdejmowane, a co za tym idzie reputacja domeny w Google spada niemal do początkowego poziomu. Najlepiej jest wymóc na agencji zapis, że będzie korzystać z miejsc, w których opublikowane linki nie zostaną zdjęcie po rozwiązaniu umowy, a przynajmniej, że agencja nie podejmie żadnych działań mających na celu usunięcie linków pozycjonujących.
Dobrze przeprowadzony proces pozycjonowania strony może przynieść firmie ogromne zyski. Ale z drugiej strony powierzenie usług seo nierzetelnej agencji może nie tylko okazać się kosztowne, lecz także opóźniające promocję marki w internecie. Wielu właścicieli firm z powodzeniem współpracujących z agencjami seo wychodzi z założenia, że najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie pozycjonowania niewielkiej agencji zatrudniającej nie więcej niż kilkoro pracowników. Dzięki temu jest bardzo duża pewność, że strategią Seo będzie zajmować się profesjonalny specjalista Seo, a nie początkujący junior. Zapraszamy do agencji Seo Nedio, w której zawsze rozmawiasz ze specjalistą seo z co najmniej kilkuletnim stażem.
Artykuł opracowany przy współpracy z serwisem https://spoldzielniaopoka.pl.