Dropshipping

Dropshipping to jeden z najnowszych modeli sprzedaży internetowej. Teoretycznie jest bardzo korzystny pod wieloma względami i ma wiele plusów. Obecnie coraz więcej osób decyduje się sprzedawać tylko w taki sposób, a duże sklepy internetowe wprowadzają stopniowo dropshipping. Choć sam dropshipping i sprzedawanie przedmiotów, których nie mamy może na pierwszy rzut oka wydawać się dość szokujące, to przy bliższym poznaniu tej metody sprzedaży wydaje się już całkowicie sensowna i atrakcyjna. Czym zatem jest dropshipping? Jak wprowadzać go i handlować według tego sposobu? Jakie ma korzyści a jakie wady? Wszystko o dropshippingu poniżej.

Czym jest dropshipping?

Dropshipping to model sprzedaży, który polega na wystawianiu ofert, zbieraniu zamówień i dopiero w ostatniej kolejności zamawianiu towaru w hurtowni z dostarczeniem bezpośrednio do klienta. Dropshipping można zatem nazwać dość przewrotnie sprzedawaniem towaru, którego nie mamy. Metoda ta bazuje głównie na tym, iż nie kupujemy samodzielnie najpierw towaru i nie przechowujemy go w swojej firmie czy magazynie, a najpierw go sprzedajemy i dopiero wtedy zamawiamy wysłanie towaru bezpośrednio do klienta u podwykonawcy.

Celem tego sposobu handlowania jest ograniczenie kosztów wysyłki, magazynowania oraz inwestycji. Teoretycznie cały proces możemy wykonać całkowicie bez posiadania jakichkolwiek pieniędzy. Dropshipping staje się coraz popularniejszy w sprzedaży internetowej i jest stosowany zarówno przez prywatnych sprzedawców, jak i duże sklepy internetowe czy marki. Dropshipping jest legalny, a dla klienta nie ma on większego znaczenia, gdyż finalnie i tak otrzymuje zamówiony towar. Sam sposób handlu ma wiele korzyści i zalet. Nasza rola sprowadza się zatem tylko do wystawiania ofert i zbierania zamówień, przekazując je następnie do podwykonawcy czy hurtowni. W tym modelu sprzedaży zarabiamy na tym, że towar sprzedajemy drożej klientowi, a gdy wpłaci on nam pieniądze za niego, zamawiamy towar w hurtowni taniej. Różnica jest naszym czystym zyskiem.

Gdzie możemy go stosować?

Dropshipping, czyli oryginalną formę sprzedaży stosować możemy praktycznie w każdej sytuacji. Warto jednak korzystać z niego szczególnie w kilku przypadkach. Z pewnością będzie to sytuacja, w której prowadzimy mały sklep internetowy jako osoby prywatne lub zaczynamy biznes w sieci. Dzięki dropshippingowi możemy oferować znacznie większą ilość towaru i nie musimy posiadać sporej ilości pieniędzy na jego zmówienie. W takiej sytuacji nie musimy również posiadać dużego magazynu. Dzięki dropshippingu możemy znacznie zwiększyć obroty w sklepie oraz być bardziej konkurencyjni.

Dropshipping sprawdzi się również, jeśli działamy w branży z towarem niestandardowym np. drogim czy o dużych gabarytach. Dzięki takiemu modelowi sprzedaży, możemy najpierw przyjąć zamówienie i zapłatę, a następnie zamówić wykonanie usługi w hurtowni czy u podwykonawcy. W taki sposób unikamy problemów z przechowaniem towaru np. spożywczego oraz ryzyka z jego niewykupieniem. Jest to szczególnie dotkliwie, jeśli towar, który kupujemy do naszego sklepu, jest drogi i zamrażamy w nim pieniądze.

Dropshipping to też doskonały sposób na rozszerzenie i wzbogacenie naszej obecnej oferty. Jeśli działamy już na rynku, prowadzimy uznany sklep internetowy oraz mamy wyrobione własne struktury np. magazynowania i sprzedaży, możemy w ten sposób wprowadzać nowy asortyment i analizować które produkty sprzedają się najlepiej. Jeśli któreś z nich będą się wyróżniały, możemy włączyć je do naszej tradycyjnej sprzedaży. Z dropshippingu warto korzystać, gdy prowadzimy już uznany sklep internetowy w przypadku towarów problematycznych np. zajmujących dużo miejsca lub słabo się sprzedający i drogich. Dzięki temu pozbędziemy się problematycznych produktów z własnego magazynu, ale nadal będziemy mogli je oferować swoim klientom.

Jakie plusy ma dropshipping?

Dropshipping to bardzo wiele plusów. Pierwszym z nich jest brak konieczności posiadania dużych sum na zakup produktów. Możemy zatem sprzedawać wiele towarów, mając do dyspozycji jedynie laptop i internet – nigdy nie widzą ich na oczy. Dropshipping jest także elastyczny i można stosować go w różnych wariantach, okupacjach i przy różnego typu biznesach. Pomaga on rozwijać naszą markę oraz jest zalecany dla wielu osób jako szansa na założenie własnego biznesu. Prowadząc sklep internetowy w modelu dropshippingu, możemy też oferować produkty np. z Chin, co jest niezwykle modne oraz nie musimy posiadać nazimnej siedzimy firmy. Plusem jest też fakt, że podwykonawcy np. bezpośrednio hurtownie oferują bardzo niskie ceny wraz z przesyłką, dzięki którym możemy oferować równie atrakcje sumy na rynku i zarabiać. Przeważnie jako osoby prywatne nigdy nie bylibyśmy w stanie zaoferować takiego towaru po tak atrakcyjnej cenie, samodzielnie go sprawdzając, pakując i wysyłając.

Wady dropshippingu

Dropshipping jak każdy model sprzedaży, posiada również i swoje wady. Pierwszą z nich jest brak możliwości personalizacji opakowania. Towar, jaki zamawiamy w hurtowni z bezpośrednią wysyłką do naszego klienta, będzie zapakowany w firmowy papier hurtowni. To dość duża wada — szczególnie gdy budujemy swoją markę i rozpoznawalność. Przeważnie rzadko da się ustalić z podwykonawcą specjalne pakowanie towarów, chyba że korzystamy długo z jego usług i robimy to regularnie. Pewnym minusem dropshippingu może być też brak kontroli nad zamówionym dla klienta towarem. Nie mamy pewności czy towar zostanie należycie zapakowany, terminowo wysłany oraz jaki będzie czas i poziom realizacji zamówienia. Wymaga to od nas dokładnego sprawdzania kontrahentów i podwykonawców.

Czy warto go rzeczywiście stosować?

Zdecydowanie tak! Dropshipping jest pomocny w wielu kwestiach i daje nam nowe możliwości. Jeśli nie jesteśmy do niego do końca przekonani, warto wdrażać go stopniowo np. na części produktów lub przetestować oddzielnie. Nie niesie on również że sobą żadnego ryzyka, gdyż w razie problemów możemy zwrócić pieniądze naszemu klientowi oraz nie inwestujemy nic w taki model sprzedaży. Wiele osób z powodzeniem stosuje dropshipping lub nawet opiera swoją działalność na tym modelu sprzedaży. Według wielu ekspertów jest on przyszłościowy i ma duży potencjał. Warto zatem zainteresować się tą tematyką i bacznie ją obserwować.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here