Muzycy, którzy udostępniają swoją twórczość na powszechnie dostępnych serwisach streamingowych, chcą docierać do jak najszerszego grona odbiorców. Dzięki temu są bowiem w stanie zadbać o skuteczną promocję, która przyniesie konkretne korzyści finansowe.
Z tego właśnie powodu tak ważny wydaje się wybór optymalnej platformy, zdecydowanie zwiększającej szansę na końcowy sukces. Nie może być tu mowy o przypadku, czy też rozwiązaniach pośrednich. Za każdym razem należy celować w strategie przynoszące największe korzyści.
Warto więc w tym miejscu zadać pytanie, gdzie promocja muzyki okaże się najefektywniejsza. Pod tym względem, w sieci najczęściej zestawiane są dwa najpopularniejsze obecnie serwisy, czy Spotify oraz Tidal. Pod wieloma względami są one do siebie podobne, jednak można wskazać również na pewne różnice.
Spotify vs Tidal – co wybrać?
Jeśli chodzi o podstawową funkcjonalność, wymienione platformy działają niemal identycznie. Tidal ze swoim konkurentem wygrywa przede wszystkim w kategorii jakości odtwarzanej muzyki. Serwis pozwala swoim klientom na wykupienie pakietów HiFi, które zapewniają jakość na poziomie 1441 kb/s (bezstratne odtwarzanie muzyki), a także HiFi Plus – w ich przypadku wartość ta rośnie aż do 9216 kb/s (jakość studyjna). Jeśli zaś chodzi o Spotify, parametr ten wynosi zaledwie 320 kb/s przy maksymalnych ustawieniach.
Zarówno dla twórców, jak i dla słuchaczy może mieć to spore znaczenie. Podobnie jak ceny poszczególnych pakietów, które w przypadku platformy Tidal są nieco wyższe. Pakiet HiFi kosztuje bowiem 19,99 zł, natomiast HiFi Plus 39,99 zł w okresie promocyjnym. W normalnych warunkach ceny te są przeważne wyższe o 20 zł.
Pakiet Spotify dla jedne osoby kosztuje natomiast zawsze 19,99 zł. Do tego wykupić można również pakiet studencki za 9,99 zł, dla dwóch osób za 24,99 zł i rodzinny za 29,99 zł. Warto nadmienić, że w serwisie Tidal także znaleźć można pakiety dla studentów i rodzin.
Co więc wybrać? Gdzie twórcy powinni promować swoją twórczość? Najlepiej w obu serwisach naraz, jak również w kilku pozostałych (np. iTunes). Dzięki temu muzycy znacznie zwiększają swoje szanse na rozszerzenie dotychczasowej widowni. Pomóc w wykorzystaniu potencjału serwisów streamingowych może pomóc Digital Distributor in Poland – funkcję tę pełnia agregatory treści cyfrowych, które zapewniają kompleksowe wsparcie w zakresie zarówno dystrybucji treści, jak i intensywnej promocji. Wszystko to może przełożyć się na końcowy sukces.